Oblasti

    Certifikáty PostSignum - ČESKÁ KOMORA ARCHITEKTŮ



Nápověda

Chci vědět více o...


Kvalifikovaný prostředek

  • Kvalifikovaný prostředek ve formě tokenu slouží jako zabezpečené úložiště určené pro Váš kvalifikovaný certifikát a je s ním pomocí vygenerování žádosti spojen. Poté, co jste zakoupili jeden z námi nabízených kvalifikovaných prostředků, je nutné jej personalizovat. Na zařízení, kde budete token používat, instalujte ovládací software k danému prostředku, který naleznete v odkazu ke každému z jednotlivých tokenů. Pokud jste již v minulosti využívali některý z prostředků, ujistěte se, že máte instalovanou poslední verzi ovládacího softwaru. Pro personalizaci tokenu postupujte dle příručky zveřejněné na stejném odkazu.

  • Je možné využívat pouze kvalifikované prostředky, které jsou zveřejněny v naší nabídce na stránkách PostShopu České pošty nebo na stránce PostSignum. Kvalifikovaný prostředek a certifikát jsou svázány s využitím pouze jedním uživatelem. Není možné na prostředek umístit více certifikátů různých osob.


  • eObčanka



    • Veškeré podrobnosti týkající se správy a práce s elektronickým občanským průkazem naleznete na stránkách https://info.eidentita.cz/
    • Pro práci s občanským průkazem budete potřebovat čtečku karet. Nabídku čteček čipových karet naleznete na https://www.postshop.cz/cs/kategorie-produktu/cipove-karty-tokeny-a-ctecky/ctecky
    Zdroj: Ministerstvo vnitra

    nahoru


    Ověření údajů

    • V části zadání Vaší e-mailové adresy se zobrazují informace, které evidujeme v souvislosti s členstvím ČKA. Uvedené údaje by měly odpovídat Vašim skutečným údajům totožnosti, členskému číslu přiděleném komorou a autorizaci v oboru. Pokud některý z uvedených údajů nesouhlasí, pro jejich opravu se obratte na ČKA.

    • Pro vyplnění je v části ověření údajů požadováno zadání Vaší platné a používané e-mailové adresy. Prosím, ujistěte se, že dochází k zadání e-mailové adresy v korektním tvaru. Zvolená adresa bude bezprostředně souviset s vydáním Vašeho kvalifikovaného certifikátu, se kterou bude svázána. Pro účely certifikační autority PostSignum uvádějte vždy pouze jednu využívanou e-mailovou adresu (týká se i veškerých objednávek).

    nahoru


    Poukázka



    • Poté, co dokončíte objednávku poukázky s možností výběru pro vydání jednoletého nebo tříletého certifikátu, Vám na e-mail dorazí souhrn objednávky.
    • Další pokyny obdržíte přímo v e-mailu.
    • Po obdržení úhrady Vám zašleme na e-mail poukázku pro vydání certifikátu.
    • Poukázku je možné využít pouze pro jednorázové vydání osobního kvalifikovaného certifikátu se zvolenou platností, tj. pokud jste zakoupili poukázku tříletou, je možné vydat pouze certifikát s tříletou platností, nikoliv nižší. Zvolte tedy prosím variantu, která Vám bude vyhovovat již nákupem poukázky. Jedna poukázka slouží pro vydání jednoho certifikátu.
    Na pobočku České pošty se službou CzechPOINT se dostavte s vytištěnou poukázkou, kterou předáte vydávajícímu pracovníkovi na přepážce. Při předložení elektronické verze, či opsaného číselného údaje, bude požadavek na vydání certifikátu zamítnut!

    nahoru


    Generování ID žádosti

    Generování žádosti o certifikát probíhá přes aplikaci iSignum.

    Po spuštění aplikace jsou zobrazeny dostupné záložky s umístěním certifikátů. Počet záložek se mění v závislostni s nalezeným úložištěm certifikátů (např. vložený USB token). Pro pohyb mezi skrytými záložkami slouží tlačítka se šipkami.

    Přehled:
    • Na záložce přehled jsou uvedeny základní informace o počtu načtených certifikátů a případné upozornění na koncící platnost některého z certifikátů.
    Certifikáty:
    • Záložka obsahuje přehled všech nalezených certifikátů (operační systém USB token ...)
    Windows:
    • Záložka obsahuje přehled certifikátů uložených v systémovém úložišti Windows
    Token, eOP, xxxxxxx:
    • Záložka obsahuje přehled certifikátů uložených na USB tokenu nebo eOP.
    Upozornění:
    • Záložka upozornění je zobrazena pouze pokud existuje nějaké upozornění, např. na končící platnost certifikátu.

    Na všech záložkách lze přehled certifikátů třídit dle sloupců, kliknutím levého tlačítka myši na popisek sloupce.. Dvojklikem levým tlačítkem myši nebo označením a stiskem tlačítka detail v přehledu vypsaných certifikátů zobrazíte detail o dané položce.

    nahoru


    Návštěva pobočky



    Před tím, než vyrazíte na pobočku České pošty se službou CzechPOINT se ujistěte, že s sebou máte následující pro vydání Vašeho certifikátu:
    • ID žádosti: BPxxxxxxxxxx (není nutné tisknout)

    • Poukázka: musí být fyzicky předložena = vytištěná

    • Průkaz totožnosti: Občanský průkaz pro ověření totožnosti
    V případě, že by Vám některý z uvedených bodů chyběl, není možné certifikát na pobočce vydat.

    nahoru


    Instalace certifikátu

    • Po návštěvě pobočky a úspěšném vydání pracovníkem České pošty, Vám na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli v rámci zadání e-mailové adresy, dorazí informace o vydání certifikátu.

    • Po obdržení informace o vydání otevřete aplikaci iSignum.

    • Ujistěte se, že máte v pc vložen Váš kvalifikovaný prostředek, na který jste generovali žádost o certifikát.

    • V aplikaci iSignum přejděte na záložku Vašeho kvalifikovaného prostředku a klikněte na tlačítko Stažení certifikátu.



    • Stiskněte tlačítko Zkontrolovat vydané certifikáty.

    • Po nalezení certifikátu stiskněte tlačítko Stáhnout protokol o vydání certifikátu.

    • Zkontrolujte údaje v protokolu a uložte si jej.

    • Potvrďte přijetí certifikátu a zadejte PIN ke kvalifikovanému prostředku.

    • Hotovo, import certifikátu proběhl úspěšně.

    nahoru


    Časová razítka

    Po zadání objednávky vybraného balíčku časových razítek Vám na e-mailovou adresu dorazí informace o objednávce balíčku časových razítek. Klikněte na odkaz v úvodu zprávy pro aktivaci a nastavte si údaje pro přihlášení k Vašemu balíčku. Veškeré informace pro nastavení jsou uvedeny po přihlášení k balíčku na Zákaznickém portále nebo v návodu.
    Po přijetí úhrady obdržíte zprávu, še došlo ke zpřístupnění objednaných časových razítek. Veškeré informace pro nastavení jsou uvedeny po přihlášení k balíčku.
    Technické řešení TSA naleznete v dokumentaci o Poskytování časových razítek.


    nahoru


    Faktura

    Faktura je vystavována za objednávku kvalifikovaného prostředku a je odesílána na adresu. V ostatních případech obdržíte zjednodušený daňový doklad za každou objednávku zvlášť, není možné vytvořit souhrnnou fakturu. V rámci objednávek obdržíte zjednodušený daňový doklad po uskutečnění platby na e-mail. Jiný typ daňového dokladu není možné vystavit.

    nahoru


    Blokace činnosti = zneplatnění certifikátu

    V případě, že je provedena blokace Vašeho členství u ČKA, dochází k automatickému zneplatnění Vašeho certifikátu a není dále možné jej využívat. Zneplatnění certifikátu neboli revokace znamená, že došlo k trvalému ukončení certifikátu. Tato operace je nevratná a v případě obnovení činnosti v budoucnosti je opět nutné požádat si o vydání nového certifikátu.
    Certifikát může být také zneplatněn v případě, že dojde ke změnám ve jméně, titulech či rozšíření autorizace. V rámci aktualizace údajů správcem ČKA, by Vám byl zaslán e-mail s upozorněním, že ze jmenovaných důvodů bude certifikát zneplatněn.

    nahoru


    Jiné typy certifikátů

    Certifikační autorita PostSignum vydává různé typy certifikátu s rozličným účelem použití. Pokud byste požadovali vydání jiného typu certifikátu, je nezbytné si pro tyto účely uzavřít samostatnou smlouvu. Pod organizací ČKA je vydáván pouze kvalifikovaný osobní certifikát = elektronický kvalifikovaný podpis.


    nahoru


    Mám jiný dotaz

    Nejčastější otázky a odpovědi týkající se certifikátů, návodů a novinek z prostředí slušeb certifikační autority Postsignum naleznete na našich webových stránkách v sekci Příručky a návody nebo Často kladené dotazy (FAQ).

    Zákaznická podpora

    Zákaznická podpora je připravena řešit vaše dotazy týkající se služeb PostSignum. Je koncipována jako dvouúrovňová:

    • Obecné dotazy a nejasnosti při vyplňování příslušných formulářů zasílejte na e-mail: info@cpost.cz.
    • Dotazy technického charakteru (vygenerování klíčů a žádosti o certifikát, import certifikátu a klíčů do nejpoužívanějších aplikací) zasílejte na e-mail: helpdesk-ca@cpost.cz
    Lze využít i zákaznickou linku České pošty: 210 123 456 (linka je zpoplatněna dle běžného tarifu).
    Zákaznická linka je zpoplatněna, provozní doba zákaznické linky a další informace.

    nahoru



© 2010 Česká pošta | Certifikační autorita PostSignum | Zákaznická podpora