Oblasti



1.000.000. kvalifikovaný certifikát vydán do Třebíče

Dne 14. 4. 2015 v Třebíči zástupci CA PostSignum předali paní Vladimíře Kneslíkové ocenění za 1.000.000. kvalifikovaný certifikát. Právě její certifikát se stal tím milióntým, který byl vydán dne 3. 3. 2015 v 13:17 hod. Jsme velice rádi, že právě paní Kneslíková se stala držitelkou toho ocenění, protože jak jsme později zjistili, je našim dlouhodobým a věrným zákazníkem. Spolupracuje s námi již od roku 2006 a stále využívá našich služeb. Čehož si vážíme a ceníme.


Paní Vladimíra Kneslíková je ředitelkou firmy Vladimíra Kneslíková – SLUŽBA ŠKOLE, sídlí v Třebíči. Firma zpracovává mzdovou i personální agendu pro právní subjekty a podnikatele od roku 1995. Jelikož firma na trhu působí dlouhou dobu, zajímá se o elektronickou agendu a také ji využívá. Během návštěvy paní Kneslíkové jsme s ní udělali krátký rozhovor o CA PostSignum a právě o využívání kvalifikovaného certifikátu v praxi.

Z jakého důvodu jste začala využívat služeb CA PostSignum?

Začalo to evidenčními listy ze strany České správy sociálního zabezpečení. Musely se začít posílat výhradně elektronicky a podepisovat právě kvalifikovaných certifikátem. Otázkou jen bylo, kde takový certifikát sehnat. Na jednom školení pro účetní jsem se dozvěděla, co to ten podpisový certifikát vůbec je a tím jsem se víc o to začala zajímat.

Jak jste se dozvěděla o PostSignum?

Jelikož jsem začala potřebovat ke své práci kvalifikovaný certifikát, neváhala jsem a na internetu jsem začala vyhledávat certifikační autority, které se vydávání těchto certifikátů zabývají. Narazila jsem v první moment na CA PostSignum a rozhodla jsem se pro Vás.

Jak probíhalo první vydání kvalifikovaného certifikátu?

V té době to bylo složité a dost náročné, existoval manuál o 65 stránkách, který mám támhle nahoře schovaný. (pí. Kneslíková ukazuje na plnou skříň dokumentů) Vše jsem si vytiskla, dala před sebe a začala studovat, jak si o certifikát zažádat a jak ho získat. Na pobočce České pošty se mi to zdárně podařilo. Od té doby se to, ale rapidně posunulo, nyní jsou pokyny velmi dobře popsány na Vašich webových stránkách, kde se klient přehledně informuje o celém procesu vydávání prvotního certifikátu.

A nyní jak obnovujete certifikát?

Už moje první obnova certifikátu probíhala elektronicky. Letos jsem měla obnovený certifikát během několika minut na svém mailu. Je to rychlovka. Elektronicky jsem požádala o obnovu a jen jsem se otočila, nový certifikát byl na mailu. Obnovu dělám jen tímto způsobem. Na Českou poštu kvůli certifikátu už vůbec nemusím.

K čemu tedy kvalifikovaný certifikát používáte?

Kvalifikovaný certifikát používám hlavně ke komunikaci s finančním úřadem, s Českou správou sociálního zabezpečení a do budoucna bychom měli začít elektronicky komunikovat s pojišťovnou. Takže se to pomalu rozšiřuje, ale řekla bych, že velice pozvolna. Bylo by to dobré, kdyby se to rozšířilo i dál.

Takže by se dalo říct, že elektronická agenda začíná nahrazovat tu papírovou?

Ano dalo by se tak říct, ale není ten přechod tak rapidní a rychlý. Ještě to chvíli potrvá, než další subjekty tuto službu budou akceptovat. Doufejme, že to bude pokračovat.

A urychluje Vám práci kvalifikovaný certifikát?

Ano, určitě ulehčuje a urychluje. Používám kvalifikovaný certifikát denně. Bez elektronického podpisu by zasílané dokumenty žádný subjekt neakceptoval. Musela bych běhat po úřadech s dokumenty. Takto si práci udělám tady v kanceláři, elektronicky podepíšu a mailem odesílám.

Co si myslíte o ceně certifikátu je adekvátní? Odpovídá poskytnuté službě?

Bezpochybně ano. Moji práci si bez kvalifikovaného certifikátu už ani nedokážu představit. Ono by to už ani nešlo. V podstatě bych vůbec nemohla fungovat. Některé subjekty akceptují dané dokumenty jen elektronicky s přiloženým elektronickým podpisem.

Doporučila byste někomu dalšímu využívání služeb právě CA PostSignum?

Ano doporučila, už se i stalo. Mým kolegyním a známým z řad účetních jsem CA PostSignum doporučila a již si o certifikát také zažádaly. Musím hlavně pochválit tu možnost komunikace s finančním úřadem, který požaduje, aby v certifikátu bylo IK MPSV a když jsem s nimi začínala komunikovat, tak nebyl žádný problém, protože jsem tento identifikátor ve svém certifikátu našla.


Děkujeme pí. Kneslíkové za rozhovor a přejeme mnoho pracovních i osobních úspěchů.

Certifikační autorita PostSignum
Zpracovala: Mgr. Tereza Vašíčková

© 2010 Česká pošta | Certifikační autorita PostSignum | Mapa Stránek | Call centrum | Zákaznická podpora  |