Oblasti



Novinky PostSignum

Upozornění na nedostupnost služeb certifikační autority

  10.09.2014 09:36

    Z důvodu údržby systémů certifikační autority budou dne 13. 9. 2014 od 8 do 24 hod. nedostupné následující služby:

    • podání žádosti o certifikát a vydání certifikátu na pobočce České pošty

    • Webové stránky PostSignum - krátkodobé výpadky

    • Zákaznický portál PostSignum - krátkodobé výpadky

    • Vyhledávání a stažení certifikátů uživatelů

    • Stažení a akceptace nově vydaného certifikátu

    • Obnova certifikátů přes www rozhraní


    Plánovaná odstávka se dotkne také služeb kvalifikovaného časového razítka, kdy bude v době od 16 do 24 hod. docházet ke krátkodobým výpadkům.

    Po dobu plánované odstávky bude možné aktuální CRL stáhnout z distribučního bodu http://postsignum.ttc.cz/

Upozornění pro uživatele CRZ

  02.07.2014 15:17

    Od 1. 7. 2014 je v provozu Centrální registr zbraní (CRZ), do kterého je umožněn přístup komerčním certifikátem.
    Pro uživatele jsme připravili několik tipů a rad pro správné a rychlé vyřízení komerčního certifikátu:

    1. vyplňte a vytiskněte požadované formuláře
    v případě firem a podnikajících fyzických osob se jedná o tyto formuláře:
    • smlouva o poskytování certifikačních služeb (ve dvojím vyhotovení)
    • úvodní list (v jednom vyhotovení)
    • údaje pro vydání certifikátu (v jednom vyhotovení)

    Stránka s formuláři: Formuláře

    2. vygenerujte si elektronickou žádost o komerční certifikát
    • při generování žádosti zvolte uložení žádosti na www server PostSignum, v tomto případě Vám postačí u přepážky sdělit pouze ID vygenerované žádosti, nemusíte s sebou nosit žádost na flash disku

    Stránka generátoru žádostí: Generátor žádostí
    Pro generování žádostí můžete také využít jednoduchý program iSignum

    3. co vzít s sebou na pobočku České pošty
    • v rámci rychlejšího odbavení vyplněné a vytištěné formuláře (upozorňujeme, že na poště nelze tisknout vyplněné formuláře donesené na flash disku)
    • ID vygenerované žádosti
    • doklad totožnosti

    4. kontrola údajů před vydáním certifikátu
    • při podpisu Žádosti o vydání certifikátu na přepážce si řádně zkontrolujte, zda certifikát je požadovaného typu (musí být komerční osobní) a zda obsahuje požadované údaje

    5. platba za vydání certifikátu
    • cena za komerční osobní certifikát je 348,- Kč včetně DPH
    • v případě OSVČ a firemních zákazníků neprobíhá platba přímo na pobočce pošty, ale platba probíhá na základě faktury, která je zaslána na adresu firmy cca do 3 týdnů od vydání certifikátu

    6. instalace a ověření funkčnosti certifikátu
    • instalaci certifikátu je potřeba provést na stejném počítači a pod stejným uživatelským účtem a ve stejném programu, ve kterém byla generována žádost (např. přes webový prohlížeč nebo program iSignum), způsoby generování žádosti a instalace nelze kombinovat
    • na webové stránce Otestování certifikátu PostSignum si můžete po instalaci otestovat váš certifikát, zda je funkční
    • pokud není certifikát funkční, obraťte se na Zákaznickou podporu České pošty


    Děkujeme Vám za využítí služeb certifikační autority PostSignum

Nová podřízená certifikační autorita pro časová razítka

  27.06.2014 10:34


Nový balíček služeb

  16.06.2014 11:00

    Vážení zákazníci,
    připravili jsme pro vás nový produkt - Balíček kvalifikovaného certifikátu a 150 ks časových razítek. Využijte naší akční nabídky a objednejte si tento Balíček nyní za 499,- Kč. Akční cena je platná do konce září 2014.
    Více informací o Balíčku

    Certifikační autorita PostSignum

Chyba v OpenSSL - Heartbleed Bug

  11.04.2014 12:08

    Certifikační autorita PostSignum ubezpečuje své zákazníky, že všechny systémy certifikační autority prošly kontrolou a bylo zjištěno, že uvedená chyba v OpenSSL známá jako Heartbleed Bug se v žádném systému nevyskytuje a v minulosti ani nevyskytla.

    Více informací o uvedené chybě OpenSSL se dozvíte například v tomto článku.


    Certifikační autorita PostSignum

Oslavte s námi 5 let na trhu s časovými razítky.

  31.01.2014 15:31

    Vážení zákazníci,

    oslavte s námi 5 let na trhu s časovými razítky. Při zakoupení jakéhokoli balíčku časových razítek získáte navíc 50 % časových razítek z množství uvedeného balíčku. Akce je časově omezena od 1. 2. 2014 do 30. 6. 2014.

    Certifikační autorita PostSignum

Oznámení zákazníkům

  20.01.2014 08:59

    Vážení zákazníci,

    oznamujeme Vám, že v období od 10. 1. 2014 0:00 hod. do 17. 1. 2014 8:09 hod. byly vydávány kvalifikované certifikáty s chybně vyplněnou položkou User Notice, ve které je omylem uvedeno, že certifikát byl vydán jako kvalifikovaný systémový.
    Certifikační autorita PostSignum potvrzuje, že všechny kvalifikované certifikáty ve výše uvedeném období byly vydány jako kvalifikované dle zákona č. 227/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a jako takové nesou všechny znaky kvalifikovaných certifikátů. Všemi automatizovanými systémy jsou proto správně identifikovány jako kvalifikované certifikáty.
    Správnost kvalifikovaného certifikátu lze ověřit na webové stránce Ministerstva vnitra ČR tsl.gov.cz/certiq/. Ověření se provádí vůči seznamu TSL platnému v rámci EU.
    Pro úplnost uvádíme všechny znaky identifikující kvalifikovaný certifikát PostSignum:
    • položka OID certifikační politiky: 2.23.134.1.4.1.7.300
    • položka Qualified certificate statement: 0.4.0.1862.1.1 (esi4-QCStatement-1: Compliance with Annex I and II of EU Directive 1999/93/EC)
    • položka serialNumber: P(id_osoby)

    Všem držitelům výše uvedených kvalifikovaných certifikátů bude nabídnuta bezplatná výměna certifikátů.

    Přijměte, prosím, za toto pochybení a případné komplikace naši omluvu.


    Certifikační autorita PostSignum

Každým rokem zvyšujeme počty vydaných certifikátů a časových razítek

  15.01.2014 15:36

    Vážení zákazníci,
    oznamujeme Vám, že jsme v roce 2013, a to především díky Vám, vydali rekordní počet certifikátů i kvalifikovaných časových razítek. Celkově bylo v roce 2013 vydáno 228 301 certifikátů a 204 mil. kvalifikovaných časových razítek.
    Za celou dobu provozu certifikační autority bylo vydáno více než 800 tisíc kvalifikovaných certifikátů a přes 500 mil. kvalifikovaných časových razítek.

    Děkujeme Vám za projevenou důvěru v naše služby.
    Certifikační autorita PostSignum

PF 2014 - úspěšný nový rok!

  20.12.2013 09:34

    Vážení zákazníci a obchodní partneři,

    Děkujeme Vám za projevenou důvěru v uplynulém roce a do nového roku 2014 Vám přejeme hodně zdraví, štěstí, osobních i pracovních úspěchů.

    Těšíme se na další spolupráci s Vámi.

    Certifikační autorita PostSignum

    PF 2014 - úspěšný nový rok!


Nové Všeobecné obchodní podmínky

  20.12.2013 09:33


Nové certifikační politiky

  09.12.2013 13:33


Bezpečnost certifikátů

  06.12.2013 15:08

    Vážení držitelé certifikátů.
    Rádi bychom vám připomněli základní pravidla bezpečného zacházení s certifikátem a především se soukromým klíčem k certifikátu. Pokud se budete řídit níže uvedenými body, tak bude vaše elektronická identita v bezpečí.

    Na začátek krátké vysvětlení pojmů.

      Soukromý (někdy označován jako privátní) klíč - nejdůležitější součást k certifikátu, bez které nelze např. vytvořit elektronický podpis nebo se autentizovat do systému. Soukromý klíč je v podstatě neviditelný a je uložen ve vašem systému, případně na vašem USB tokenu nebo čipové kartě. Soukromý klíč vzniká generováním žádosti na vašem počítači.

      Certifikát - je elektronický doklad o tom, že právě vy vlastníte soukromý klíč. Certifikát vám vystaví certifikační autorita, která ho elektronicky podepíše.

    Několik základních pravidel bezpečného zacházení:

      1. Nikdy a nikomu nepředávejte svůj certifikát včetně soukromého klíče (většinou se jedná o soubor s příponou PFX nebo P12 a je chráněný heslem). Soukromý klíč musí zůstat výhradně ve vašem vlastnictví, jinak hrozí zneužití vaší elektronické identity.

      2. Pokud máte certifikát a soukromý klíč na USB tokenu nebo jiném zařízení, např. čipové kartě, mějte vždy toto zařízení pod dohledem a nikdy a nikomu nesdělujte PIN k tomuto zařízení. Chovejte se k němu obdobně jako k vaší platební kartě.

      3. Mějte pod kontrolou počítač, případně přihlašovací účet, ve kterém máte nainstalovaný certifikát a soukromý klíč. Pokud od počítače odcházíte, zabezpečte ho proti neoprávněnému vniknutí cizí osoby. V nestřeženém okamžiku vám kdokoliv může soukromý klíč z nezabezpečeného počítače zkopírovat.

      4. Zálohu soukromého klíče (soubor s příponou PFX nebo P12) chraňte vždy silným heslem a uchovávejte na bezpečném místě.

      5. Kdykoliv máte podezření, že byl váš soukromý klíč prozrazen, tak neprodleně požádejte o zneplatnění certifikátu.

    Abyste si byli jistí, že váš soukromý klíč je v naprostém bezpečí, doporučujeme vám používat Bezpečný klíč.


    Certifikační autorita PostSignum

Nová služba Zákaznického portálu

  12.07.2013 10:23

    Vážení uživatelé Zákaznického portálu,

    připravili jsme pro vás novou službu - Ověření identity osoby.

    Služba Ověření identity osoby vám umožňuje ověřit, zda byl certifikát skutečně vydán dané fyzické osobě či nikoliv. V některých případech nemusí být ověření totožnosti držitele certifikátu podle jména a příjmení dostatečné, proto vám naše nová služba umožňuje ověřit jeho identitu i podle rodného čísla.

    Služba je dostupná po přihlášení do Zákaznického portálu v sekci Certifikáty --> Ověření identity osoby.
    K ověření potřebujete zadat sériové číslo certifikátu a rodné číslo držitele certifikátu. Po zadání těchto informací se dozvíte, zda byl certifikát skutečně vydán osobě se zadaným rodným číslem.

    Pokud ještě náš Zákaznický portál nepoužíváte, tak neváhejte a aktivujte si přístup. Se Zákaznickým portálem získáte zdarma nejen šikovný nástroj pro evidenci vašich certifikátů a časových razítek, ale i užitečného pomocníka pro jejich správu. Bez nutnosti instalace, bez papírování, bez starostí.

    Certifikační autorita PostSignum

Prodloužená doba platnosti následných certifikátů

  20.06.2013 09:26

    Certifikační autorita PostSignum v rámci zkvalitnění služeb počínaje dnešním dnem 20.6.2013 prodlužuje platnost následných certifikátů o 20 dní na celkových 385 dní. Cena certifikátu přitom zůstává stejná!

    Prodloužená doba platnosti platí pro certifikáty jejichž obnova bude učiněna on-line pomocí webových stránek PostSignum nebo pomocí programu iSignum. Vztahuje se taktéž na následné certifikáty vydávané prostřednictvím elektronické podatelny PostSignum.

    V souvislosti s touto změnou dochází i ke změně termínů automatického zasílání upozornění na vypršení platnosti certifikátu. Nově bude rozesíláno 20 dní (popř. 7 dní) před ukončením platnosti certifikátu.

    Certifikační autorita PostSignum

Nové formuláře pro zákazníky

  18.06.2013 11:06

    Vážení zákazníci,
    na webových stránkách PostSignum byly vystaveny nové zákaznické formuláře ve formátu PDF, které lze vyplňovat ve známém a všem zákazníkům dostupném programu Adobe Reader. Některé interaktivní formuláře je možné rovněž elektronicky podepsat a zaslat ke zpracování na obchodní místo certifikační autority.

    Původní formuláře smluv a dodatků budou akceptovány do 30.6.2013, ostatní formuláře do 31.8.2013.

    Nové formuláře si můžete stáhnout v sekci Dokumenty, návody a jiné soubory » Smlouvy.

    Připomínáme, že spravovat žadatele a jejich certifikáty lze také bez nutnosti vyplňovat formuláře, a to na Zákaznickém portálu PostSignum.


    Certifikační autorita PostSignum

Nové Všeobecné obchodní podmínky

  31.05.2013 12:10


Nové funkce Zákaznického portálu

  08.04.2013 12:09

    Na může nově Pověřená osoba povolit vstup dalším osobám. Tyto osoby budou mít omezený přístup pouze pro získávání přehledů o odebraných službách. Tento druh přístupu mohou využít například účetní při kontrole faktur. Výhodou je, že sama Pověřená osoba určuje, komu přístup povolí.

    Zákaznický portál je nyní možno pomocí webové služby propojit přímo s aplikacemi zákazníka. Správa žadatelů o certifikát se tak výrazně zjednoduší. Údaje o zaměstnanci zadáte pouze jednou a pomocí propojení se přenesou i do systému certifikační autority.

    Připojte se k tisícům uživatelů Zákaznického portálu a získejte jednoduchý online nástroj pro evidenci a správu certifikátů nebo časových razítek.

Elektronický podpis v mobilu? Žádný problém.

  17.01.2013 10:49

    Hodně cestujete, chodíte na jednání a využíváte elektronický podpis? Pak jistě znáte situaci, kdy nutně potřebujete něco podepsat a zrovna u sebe nemáte počítač či USB klíčenku s uloženým certifikátem. Nyní by se vám to již nemělo stávat. Stačí si stáhnout aplikaci Form Signer pro mobilní telefony a máte nástroj pro elektronické podepisování vždy u sebe.

    Společnost Software602 a Česká pošta společně připravili aplikaci pro získání certifikátu PostSignum přímo z mobilního zařízení. Aplikace Software602 Form Signer je volně k dispozici na Apple App Store a Google Play. Uživateli umožní požádat o certifikát PostSignum, bezpečně jej uložit do zařízení, podepisovat dokumenty ve formátu PDF a pracovat s chytrými formuláři. Této výhody může využít každý vlastník iPhonu, iPadu nebo zařízení vybaveného operačním systémem Android. PostSignum tuto možnost nabízí jako první akreditovaná certifikační autorita v Evropě.

    Výhody elektronického podpisu v mobilu či tabletu:
    • Uživatel má svůj podpisový certifikát na dosah vlastní ruky, tedy stále u sebe. Vyšší bezpečnost. Ztráty mobilu si člověk okamžitě všimne a může svůj certifikát zneplatnit.
    • Nikdy se nečeká na podpis. Když má uživatel něco podepsat, kolegové mu dokument pošlou e-mailem. Podepsat ho může kdekoli a kdykoli.
    • Elektronický podpis lze kombinovat s dalšími možnostmi mobilního přístroje. Uživatel kupříkladu vyfotí účtenku, a k obrázku připojí svůj elektronický podpis a časové razítko. Tím je doloženo, kdo a kdy provedl konverzi a elektronický soubor je zabezpečen proti změnám. Stejně je možné autorizovat fotografie při inspekci stavby nebo zařízení. Mohu autorizovat GPS souřadnice atd.

    Elektronický podpis v mobilu odpovídá současným trendům a potřebám zákazníků. Jestliže stále více lidí s mobilem platí a má v něm i různé věrnostní karty, je přirozené, aby tam byl i certifikát.
    Tablety a smartphony dnes mají srovnatelné možnosti jako klasické počítače, které začínají postupně nahrazovat.

Nová služba pro ověření stavu certifikátu - OCSP

  17.12.2012 10:20

    Certifikační autorita PostSignum dosud zveřejňuje informace o zneplatněných certifikátech na seznamu zneplatněných certifikátů (CRL). Tento seznam je obvykle na distribučních bodech aktualizován neprodleně po zneplatnění některého certifikátu.

    V rámci rozšiřování služeb jsme uvedli do pilotního provozu službu On-line ověřování stavu certifikátu (OCSP). Při využívání této služby je informace o stavu certifikátů zjišťována v reálném čase a není nutné stahovat objemné seznamy CRL.

    V případě zájmu o zřízení služby, která je po dobu pilotního provozu zdarma, kontaktujte certifikační autoritu PostSignum na e-mailovou adresu ocsp.postsignum@cpost.cz.


Upozornění pro výrobce elektřiny - uživatele CS OTE

  19.11.2012 14:35

    Koncem října jste byli osloveni firmou OTE, a.s. a byli jste vyzváni ke zřízení osobního komerčního certifikátu, který bude nutný pro práci v centrálním informačním systému OTE (CS OTE).
    Certifikační autorita PostSignum umožňuje do certifikátu vložit kromě názvu firmy nebo výrobce také ověřené IČ a tím je zjednodušen způsob registrace u firmy OTE, a.s. - bez nutnosti použití datové schránky.

    Několik tipů a rad pro správné a rychlé vyřízení komerčního certifikátu:

    1. vyplňte a vytiskněte požadované formuláře
    v případě podnikající fyzické osoby (OSVČ) se jedná o tyto formuláře:
    • smlouva o poskytování certifikačních služeb (ve dvojím vyhotovení)
    • úvodní list (v jednom vyhotovení)
    • údaje pro vydání certifikátu (v jednom vyhotovení)

    Stránka s formuláři pro OSVČ: Formuláře OSVČ
    Tyto formuláře je nutné použít, aby bylo do certifikátu vloženo IČ, které máte přiděleno jako výrobce elektřiny!

    2. vygenerujte si elektronickou žádost o komerční certifikát
    • při generování žádosti zvolte uložení žádosti na www server PostSignum, v tomto případě Vám postačí u přepážky sdělit pouze ID vygenerované žádosti, nemusíte s sebou nosit žádost na flash disku

    Stránka generátoru žádostí: Generátor žádostí
    Nově můžete využít pro vygenerování žádostí i jednoduchý program iSignum

    3. co vzít s sebou na pobočku České pošty
    • v rámci rychlejšího odbavení vyplněné a vytištěné formuláře (upozorňujeme, že na poště nelze tisknout vyplněné formuláře donesené na flash disku)
    • ID vygenerované žádosti
    • doklad o IČ - lze použít Rozhodnutí o udělení licence vydané Energetickým regulačním úřadem, případně Výpis údajů z registru osob (především musí jít o doklad, kde je uvedeno IČ, které souvisí s výrobou eletřiny)
    • doklad totožnosti

    4. kontrola údajů před vydáním certifikátu
    • při podpisu Žádosti o vydání certifikátu na přepážce si řádně zkontrolujte, zda certifikát je požadovaného typu (dle pokynů od OTE by měl být komerční osobní) a zda obsahuje požadované údaje, především Vaše IČ

    5. platba za vydání certifikátu
    • cena za komerční osobní certifikát je 348,- Kč včetně DPH
    • v případě OSVČ a firemních zákazníků neprobíhá platba přímo na pobočce pošty, ale platba probíhá na základě faktury, která je zaslána na adresu firmy cca do 3 týdnů od vydání certifikátu

    6. instalace a ověření funkčnosti certifikátu
    • instalaci certifikátu je potřeba provést v programu, ve kterém byla generována žádost (např. přes webový prohlížeč nebo program PostSignum Tool), způsoby generování žádosti a instalace nelze kombinovat
    • na webové stránce Otestování certifikátu PostSignum si můžete po instalaci otestovat váš certifikát, zda je funkční
    • pokud není certifikát funkční, obraťte se na Zákaznickou podporu České pošty



    Děkujeme Vám za využítí služeb certifikační autority PostSignum

Oznámení o ukončení pravidelného publikování seznamu zneplatněných certifikátů staršími certifikačními autoritami PostSignum (SHA1)

  24.08.2012 12:19

    Dne 23. 8. 2012 bylo ukončeno pravidelné publikování seznamu zneplatněných certifikátů (CRL) staršími certifikačními autoritami PostSignum Root QCA, PostSignum Qualified CA a PostSignum Public CA. Jedná se o certifikační autority, jejichž certifikáty byly vydané v roce 2005 a mají algoritmus podpisu SHA1. Tyto certifikační autority od 1.3.2010 již nevydávají žádné certifikáty pro koncové uživatele a v současné době neexistuje žádný platný certifikát koncového uživatele vydaný těmito certifikačními autoritami.
    Z tohoto důvodu byly dne 23. 8. 2012 vygenerovány a publikovány CRL s platností, která přesahuje platnost certifikátů certifikačních autorit. Žádné další CRL již nebude těmito certifikačními autoritami publikováno.

    CRL lze stáhnout přímo z webových stránek PostSignum a také z těchto distribučních bodů CRL:

    PostSignum Root QCA
    http://www.postsignum.cz/crl/psrootqca.crl
    http://postsignum.ttc.cz/crl/psrootqca.crl

    PostSignum Qualified CA
    http://www.postsignum.cz/crl/psqualifiedca.crl
    http://postsignum.ttc.cz/crl/psqualifiedca.crl

    PostSignum Public CA
    http://www.postsignum.cz/crl/pspublicca.crl
    http://postsignum.ttc.cz/crl/pspublicca.crl

    Z distribučních bodů LDAP již nebude nadále možné CRL stahovat.

    Publikování CRL současnými certifikačními autoritami PostSignum (SHA256) zůstává beze změny.

Vydání prvotního komerčního certifikátu elektronicky

  30.07.2012 12:55


Long Term Validator: Řešení problému 22. června 2012

  05.06.2012 13:42

    Česká pošta ve spolupráci se společností Dignita představuje novou aplikaci Long Term Validator, která uživatelům zajistí dlouhodobou důvěryhodnost datových zpráv, uložených v počítači. Aplikace využívá pro svou činnost službu tzv. autorizace, která je dostupná v prostředí Informačního systému datových schránek.

    Datové zprávy, stažené z Informačního systému datových schránek, jsou zabezpečeny pomocí elektronické značky a časového razítka. Kvalifikovaný certifikát, pomocí kterého jsou značky a razítka vytvářeny, má však omezenou časovou platnost. Po jeho expiraci tak může být důvěryhodnost datových zpráv ohrožena. Služba autorizace datových zpráv zajišťuje přidání dalšího časového razítka a tím i bezpečné prodloužení důvěryhodnosti datových zpráv.

    První certifikát, který se v Informačním systému datových schránek používal pro vytváření časových razítek do 15. července 2010, expiruje 22. června tohoto roku. Uživatelům, kteří mají uložené datové zprávy z tohoto období, je doporučeno provést jejich autorizaci.

    Aplikace Long Term Validator, která je určena pro PC s operačním systémem Windows XP a novějším, zajistí automatické zkontrolování uložených datových zpráv a v případě potřeby jejich autorizaci Informačním systémem datových schránek. K dispozici je jako placená verze i jako 30ti denní trial s omezením na 50 datových zpráv.

    Stažení a zakoupení licence k neomezenému využívání.

Nové certifikační politiky

  01.06.2012 12:37


Změny v Zákaznickém portálu PostSignum

  11.05.2012 14:10

    V Zákaznickém portálu PostSignum je od 7.5.2012 možno využívat tyto nové funkce:

    • zobrazení informací o platbě za odebrané certifikáty
    • výpis údajů pro vydání certifikátu dle jednotlivých žadatelů


    Zákaznický portál aktivně využívá více než 1000 pověřených osob, buďte mezi nimi i Vy a navštivte Zákaznický portál PostSignum a vyzkoušejte snadnou správu žadatelů o certifikát a jeho další možnosti.

Vydávání kvalifikovaných časových razítek podle nové politiky

  13.04.2012 13:01

    Upozorňujeme zákazníky, kteří odebírají kvalifikovaná časová razítka na změnu Politiky pro vydávání kvalifikovaných časových razítek. Tato změna nastane v týdnu od 16.4.2012 do 20.4.2012.

    Pro více informací navštivte stránku Jakým způsobem službu využívat?, kde jsou uvedeny podrobné informace k uvedeným změnám.

Rozšíření nabídky o nové produkty

  12.04.2012 18:23


Změna ceníku poskytovaných služeb.

  12.04.2012 18:17

    Upozorňujeme zákazníky na snížení cen některých služeb.
    Kvalifikovaný systémový certifikát je nyní nabízen za cenu 780,- Kč s DPH a za výjezd mobilní registrační autority je nově stanovena paušální cena včetně dopravného ve výši 1680,- Kč s DPH bez ohledu na množství vydávaných certifikátů.

    Kompletní ceník naleznete v sekci Ceník služeb.

Upozornění na přemístění Obchodního místa Jižní Morava

  21.02.2012 16:19

    Upozorňujeme zákazníky na přemístění Obchodního místa Jižní Morava ode dne 27.2.2012.

    Nová adresa Obchodního místa: Nádražní 418/3, 602 00 Brno 2
    Nová telefonní čísla: 542 153 981-3, 542 153 709

Vydáno půl miliónu kvalifikovaných certifikátů a více než 170 miliónů kvalifikovaných časových razítek

  01.02.2012 11:55

    Certifikační autorita PostSignum vydala k 31.1.2012 již 500 000 kvalifikovaných certifikátů a více než 170 miliónů kvalifikovaných časových razítek, přičemž vydává více než 11 miliónů kvalifikovaných časových razítek měsíčně.

    Děkujeme všem našim zákazníkům za dosavadní přízeň a důvěru.

Nová politika pro vydávání kvalifikovaných časových razítek

  27.01.2012 10:28

    V rámci rozšíření služeb Časového razítka došlo k vydání nové politiky pro vydávání kvalifikovaných časových razítek verze 1.2. Časová razítka vydávaná na základě nové politiky nejsou prozatím dostupná koncovým zákazníkům (časová razítka budou poskytovat pouze jednotky TSU 4, TSU 5 a TSU 6).

    Kvalifikovaná časová razítka na stávajících jednotkách TSU 1, TSU 2 a TSU 3 jsou vydávána dle stále platné politiky verze 1.1. O předchodu na novou politiku na stávajících jednotkách budeme včas informovat.

Zahájení prodeje balíčků kvalifikovaných časových razítek

  23.01.2012 14:37

    Byl zahájen prodej předplacených balíčků Kvalifikovaných časových razítek. Nové předplacené balíčky jsou vhodné zejména pro zákazníky s menším odběrem časových razítek.

    Pro objednání předplaceného balíčku časových razítek využijte výhradně elektronický objednávkový systém.

Certifikáty PostSignum úspěšně prošly testováním v systému IISSP

  13.01.2012 09:46

    Certifikáty PostSignum byly Ministerstvem financí úspěšně otestovány v Integrovaném informačním systému Státní pokladny a je možné je v tomto systému bez problémů využívat. Testování probíhalo s produktem Bezpečný klíč komplet, tedy token iKey4000 + kvalifikovaný a komerční certifikát.

Elektronický občanský průkaz s čipem

  10.01.2012 12:49

    Od 1.1.2012 může občan ČR požádat o vydání elektronického občanského průkazu s kontaktním čipem (eOP). Tento eOP umožňuje do kontaktního čipu uložit kvalifikovaný certifikát PostSignum.

    Jak získat kvalifikovaný certifikát uložený v eOP se dozvíte v podrobném postupu.

PF 2012 - úspěšný nový rok!

  03.01.2012 14:12

    Vážení zákazníci,
    děkujeme Vám za využití našich služeb a spolupráci v uplynulém roce. Přejeme Vám úspěšný a šťastný rok 2012.

    Certifikační autorita PostSignum

Zahájení provozu Zákaznického portálu PostSignum

  13.12.2011 13:03

    Pro pověřené osoby organizací byl spuštěn Zákaznický portál PostSignum.

    V aplikaci je možno získávat statistické údaje za odebrané služby PostSignum (certifikaty a časová razítka dle uzavřené smlouvy), různé přehledy za danou organizaci a provádět změny v údajích pro vydání certifikátu nebo údajích pro odběr časových razítek.

    Navštivte Zákaznický portál PostSignum www.postsignum.cz/zakaznicky-portal a vyzkoušejte jeho možnosti.

    Seznámení s funkcemi Zákaznického portálu PostSignum

Zahájení prodeje produktu SW Pack Klíčník k USB tokenům iKey 4000

  08.12.2011 15:08

    Byl zahájen prodej produktu Software Pack Klíčník k USB tokenům iKey 4000, který nahrazuje dříve prodávaný SW balíček (SafeNet Borderless Security PK). Tento nový produkt je možné zakoupit zvlášť i jako součást všech typů Bezpečného Klíče. Zakoupením tohoto produktu především získáte tyto bonusy:

    1) podporu operačních systémů Microsoft Windows XP, Vista, Server 2003, Server 2008, Windows 7 a Windows 2008 R2 (32 i 64 bitové verze)

    2) nástroj pro uživatelsky velice příjemnou práci s tokeny iKey 4000 včetně:
    • personifikace tokenů (generování PINu, unblocking PUKů apod.)
    • generování klíčů
    • generování žádosti o certifikát včetně možnosti jejího odeslání přímo na CA PostSignum
    • import certifikátů v různých formátech (PKCS#12, cer, der a crt)
    • základní správu certifikátů a klíčů

    3) tříletý technický support k SW

    Bližší informace o novém produktu získáte na webové stránce www.bezpecnyklic.cz

Upozornění všem držitelům certifikátů, kteří komunikují s Celní správou ČR

  20.09.2011 13:59

    Celní správa ČR požaduje při registraci certifikátů pro povolení elektronické komunikace mimo jiné předložení:

    • kopie protokolu o vydání elektronického podpisu spojeného s certifikátem vydaným některým z akreditovaných poskytovatelů certifikačních služeb
    • kopie protokolu o vydání klíče pro šifrování spojeného s certifikátem vydaným některým z akreditovaných poskytovatelů certifikačních služeb

    V obou případech se jedná o kopii Protokolu o vydání certifikátu (kvalifikovaného nebo komerčního).
    Upozorňujeme držitele certifikátů, že na Protokolu o vydání certifikátu se nacházejí citlivé údaje, především je to RČ a heslo pro zneplatnění certifikátu. Při předání kopie Protokolu o vydání certifikátu úřadu Celní správy ČR doporučujeme heslo pro zneplatnění znečitelnit, aby nemohlo dojít k jeho zneužití – zneplatnění certifikátu bez vědomí držitele.

    V této souvislosti jsme upozornili Generální ředitelství cel, že předávání kopie Protokolu o vydání certifikátu nepovažujeme za bezpečné a požádali jsme je o vyjádření, které zveřejňujeme.

    Vyjádření GŘC (pdf, 30kB)


Informace k pořizování kopií osobních dokladů při vydávání kvalifikovaných certifikátů

  23.06.2011 12:30


Vydáno již 400 000 kvalifikovaných certifikátů

  31.05.2011 09:50

    Certifikační autorita PostSignum dosáhla v měsíci květnu celkového počtu 400 000 vydaných kvalifikovaných certifikátů.
    Všem našim stávajícím i budoucím zákazníkům tímto děkujeme za projevenou důvěru.

Česká pošta úspěšně obhájila certifikaci dle ISO 9001 a ISO 27001

  15.03.2011 13:17

    Společnost Česká pošta, s.p. úspěšně uzavřela recertifikační řízení a byly jí uděleny certifikáty potvrzující shodu systému managementu kvality (dle ISO 9001:2009) a systému managementu bezpečnosti informací (dle ISO 27001:2006) pro poskytování certifikačních služeb s platností do roku 2014. Certifikační řízení prováděla renomovaná certifikační společnost CQS.
    Udělení certifikátů představuje pro naše zákazníky záruku kvality poskytovaných certifikačních služeb (certifikáty, časová razítka) a garanci, že ochrana a bezpečnost informací je jednou z priorit v systému řízení naší organizace.

Testovací časová razítka

  22.12.2010 08:48

    Pro zákazníky byla zprovozněna možnost získávání testovacích časových razítek. Tato služba slouží zejména pro testování vlastních aplikací využívajících časová razítka. Podrobnosti k získávání časových razítek

Informace pro zákazníky

  21.12.2010 14:30

    Oznamujeme, že od 3.1.2011 vydává certifikační autorita PostSignum komerční certifikáty pouze s podpisovým algoritmem SHA 256.

Upozornění pro držitele kvalifikovaných certifikátů vydaných v období od 1.1.2010 do 28.2.2010

  05.11.2010 13:06

    Oznamujeme vám, že od 1.1.2011 nedoporučujeme používat k vytváření elektronických podpisů certifikáty vydané kvalifikovanou certifikační autoritou PostSignum Qualified CA v období od 1.1.2010 do 28.2.2010. Toto doporučení se opírá o stanovisko Ministerstva vnitra ČR, které vykonává dozor nad poskytovateli kvalifikovaných certifikačních služeb. Certifikáty byly vystaveny v souladu s požadavkem vydávat po 1.1.2010 pouze certifikáty s podpisovým algoritmem SHA-2, což tyto certifikáty samozřejmě splňují. Certifikáty ale byly vydané certifikační autoritou, jejíž certifikáty mají podpisový algoritmus SHA-1, což je důvodem k již uvedenému stanovisku.

    Pro Českou poštu, jako poskytovatele kvalifikovaných certifikačních služeb, je ochrana právního postavení našich zákazníků a nezpochybnitelnost jejich elektronické identity základním posláním, proto výklad orgánu dohledu akceptujeme.

    Jsme si vědomi, že touto skutečností dochází ke zkrácení platnosti Vašeho certifikátu. Jako kompenzaci Vám nabízíme vydání následných osobních certifikátů za zvýhodněnou cenu 190 Kč s DPH, což je sleva ve výši 205 Kč z ceny certifikátu. Tato nabídka platí do 31.12.2010. Kompenzace za zkrácení platnosti systémových certifikátů bude řešena individuálně.

    V případě, že nevyužijete nabídky na vydání následného osobního certifikátu za zvýhodněnou cenu, bude Vám vrácena poměrná část ceny za období, o které Vám byla zkrácena platnost certifikátu (tj. 0,52 Kč/den).

    Všichni držitelé dotčených certifikátů budou informováni e-mailem, který bude odeslán nejpozději do 15.11.2010 na e-mailovou adresu, která je uvedena v certifikátu. Postup, jakým způsobem požádat o následný certifikát je uveden na této stránce obnova certifikátu.


Oznámení o změně ceníku certifikačních služeb PostSignum

  06.10.2010 13:30

    Upozorňujeme zákazníky na změnu ceníku certifikačních služeb PostSignum od 1.11.2010. Více informací naleznete na webových stránkách PostSignum v sekci Ceník služeb.


© 2010 Česká pošta | Certifikační autorita PostSignum | Mapa Stránek | Call centrum | Zákaznická podpora  |